Hej. Jeśli to czytasz to znaczy, że jesteś zarejestrowanym użytkownikiem naszego forum. Kliknij tutaj aby się zarejestrować i w pełni korzystać z forum.

Fortuna
#1
Fortuna to exploit pozwalający uruchamiać aplikacje homebrew.

Obsługuje on na razie wszystkie konsole SLIM,
włącznie z tymi co mają BOOT-ROM 2.30 lub wyższy.

Wymagania:
  • Karta pamięci PS2
  • Sposób aby przesłać pliki na kartę pamięci (potrzebne tylko jeden raz)
Jak to zainstalować?
  1. Dla rev_2 zmiana daty nie jest potrzebna,
    aczkolwiek gdyby pojawiły się jakieś problemy to zastosuj się również do tego kroku.

    Dla rev_1 w ustawieniach (System Configuration) konsoli PS2 należy zmienić datę na chociażby rok 2050.

    Czemu ustawiamy datę na taki rok przed instalacją?
    PS2 MC Browser ustawia tak pliki aby te najnowsze były na samym początku.
    Nasz exploit musi się załadować się jako pierwszy, stąd takie ustawienie.


  2. Pobierz archiwum z załącznika (FORTUNA_rev?.zip), wypakuj i skopiuj na dysk USB.


  3. Za pomocą wLe skopiuj folder "FORTUNA" do katalogu głównego na karcie pamięci.
    [Obrazek: FORTUNA-PATHsmall.png]

    Rev_2 wpiera zarówno pierwsze jak i drugie gniazdo kart pamięci ("mc0:/" jak i "mc1:/").
    Rev_1 tylko pierwsze gniazdo ("mc0:/").



  4. Po skopiowaniu plików należy ustawić prawidłową date.
    Ten krok jest potrzebny tylko dla rev_1, dla rev_2 jeśli wszytko jest w porządku nie ma takiej potrzeby.


  5. Wyłącz\włącz konsole PS2.


  6. Wejdź teraz do PS2 MC Browser i wybierz kartę pamięci z exploitem:
    [Obrazek: ps2-browser-mainsmall.png]
    Rev_1 wspiera tylko pierwszą kartę pamięci.
    Rev_2 obie.


  7. Wejdź w nią i powróć aby lista ikonek się całkowicie nie zapełniła wciskają "O" na padzie dla Rev_1:
    [Obrazek: mc-browser-emptysmall.png]
    Najlepiej aby wczytało się możliwie jak najmniej ikonek.

    W rev_2 możesz się cofnąć w dowolnej chwili.


  8. Zauważysz że po powrocie będzie brakowało kart(y) pamięci:
    [Obrazek: ps2-browser-main-missingsmall.png]


  9. Wciśnij jeszcze raz powrót ("O") a wLauchELF się uruchomi.
    O tego momentu możesz uruchamiać i zarządzać plikami.


  10. Po ponownym uruchomieniu konsoli powtórz punkty od 6 do 9.
Źródło:
https://www.ps2-home.com/forum/viewtopic...107&t=8542.
Dodatkowe informacje:
https://www.psx-place.com/threads/finall...oit.27226/,
https://www.psx-place.com/threads/the-ps...ent.27243/.

Pobieralnia: FORTUNA Launcher by VTSTech:
https://www.playstationforum.pl/thread-3...#pid233465.
HWNJ's OSDSYS-Launcher:
https://www.psx-place.com/threads/wip-xt...post-89993.
FORTUNA FMCB Launcher by VTSTech:
https://www.playstationforum.pl/thread-3...#pid233485.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#2
Super, działa bez zarzutu będzie można dodać do kolekcji model 900xx Smile
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, GBM, PS4, DS, NESc, PS3
[Obrazek: 992805.png]
Odpowiedz
#3
Wyszedł launcher dla Fortuny dający możliwość uruchomienia innych aplikacji:
[Obrazek: 85375f4b173ad587212330632879bed6.png]
https://www.psx-place.com/threads/fortun...ent.27254/.
https://github.com/Veritas83/PS2_FORTUNA_Launcher.

Zamień "FORTUNA_Launcher.elf"\"FORTUNA_Launcher-packed.elf" na "BOOT.ELF" i skopiuj do folderu "mc0:/FORTUNA/".

Obecnie obsługiwane ścieżki:
Kod:
wLaunchElf

mc0:/FORTUNA/WLE.ELF
mass:/FORTUNA/WLE.ELF
mc0:/APPS/WLE.ELF
mass:/APPS/WLE.ELF

OPL

mc0:/FORTUNA/OPL.ELF
mass:/FORTUNA/OPL.ELF
mc0:/APPS/OPL.ELF
mass:/APPS/OPL.ELF

GSM

mc0:/FORTUNA/GSM.ELF
mass:/FORTUNA/GSM.ELF
mc0:/APPS/GSM.ELF
mass:/APPS/GSM.ELF

ESR

mc0:/FORTUNA/ESR.ELF
mass:/FORTUNA/ESR.ELF
mc0:/APPS/ESR.ELF
mass:/APPS/ESR.ELF

RetroArch

mc0:/FORTUNA/retroarchps2_2048.elf
mc0:/FORTUNA/retroarchps2_fceumm.elf
mc0:/FORTUNA/retroarchps2_mgba.elf
mc0:/FORTUNA/retroarchps2_picodrive.elf
mc0:/FORTUNA/retroarchps2_quicknes.elf
mass:/FORTUNA/retroarchps2_2048.elf
mass:/FORTUNA/retroarchps2_fceumm.elf
mass:/FORTUNA/retroarchps2_mgba.elf
mass:/FORTUNA/retroarchps2_picodrive.elf
mass:/FORTUNA/retroarchps2_quicknes.elf
mc0:/APPS/retroarchps2_2048.elf
mc0:/APPS/retroarchps2_fceumm.elf
mc0:/APPS/retroarchps2_mgba.elf
mc0:/APPS/retroarchps2_picodrive.elf
mc0:/APPS/retroarchps2_quicknes.elf
mass:/APPS/retroarchps2_2048.elf
mass:/APPS/retroarchps2_fceumm.elf
mass:/APPS/retroarchps2_mgba.elf
mass:/APPS/retroarchps2_picodrive.elf
mass:/APPS/retroarchps2_quicknes.elf

SNESStation

mc0:/FORTUNA/snes_emu.elf
mass:/FORTUNA/snes_emu.elf
mc0:/APPS/snes_emu.elf
mass:/APPS/snes_emu.elf

PS2Ident

mc0:/FORTUNA/PS2Ident.elf
mass:/FORTUNA/PS2Ident.elf
mc0:/APPS/PS2Ident.elf
mass:/APPS/PS2Ident.elf
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#4
Czy można w ten sposób uruchomić Open PS2 Loader, albo gry spatchowane do FMCB?
Odpowiedz
#5
Można uruchomić sporo programów włącznie z Open PS2 Loader.
Najlepiej połączyć Fortunę z FORTUNA Launcher.

Ścieżki dla OPL:
Kod:
mc0:/FORTUNA/OPL.ELF
mass:/FORTUNA/OPL.ELF
mc0:/APPS/OPL.ELF
mass:/APPS/OPL.ELF

Chodzi ci o gry tak spatchowane aby można było uruchomić je za pomocą ESR?
Jak tak, to również jest taka możliwość.
Podobnie jak z OPL, plik (ELF) musi być w konkretnym miejsc:
Ścieżki dla ESR:
Kod:
mc0:/FORTUNA/ESR.ELF
mass:/FORTUNA/ESR.ELF
mc0:/APPS/ESR.ELF
mass:/APPS/ESR.ELF
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#6
Wyszła rewizja 2 (Rev_2) tego exploitu.

Changelog:
Kod:
REV2 - 12-23-2019
* Added memory card slot 2 (MC1) support.
* Removed debug colors. If BOOT.ELF not found it will boot OSDSYS again.
* Added new ELF launcher (used the one from ulaunchELF) so whatever compatibility ulaunchELF has for loading ELF should the same give compatibility here as well. IOP is always reset. OPL should work now.
* Proper timestamp for folder and files. Clock trick should now be obsolete but depending on how you transfer files you might be forced to use it for installation.
* PSU format included as well.
* No longer mandatory to quickly return when save icons start showing. This was causing issues sometimes. Now should work fine even if all icons are loaded and whatever operation is performed. You can return whenever you want.
* Decreased file-size. Now its just 17kb instead of 50kb, won't be smaller. BOOT.ELF is still the same, replace if needed.

Supported models of this package.
Slim 70000x
Slim 75000x
Slim 77000x
Slim 79000x
Slim 90000x
PS TV PX300

* Potentially any other console (TEST, DEBUG, etc..) which has a MC browser and has a bios version >2.00 and higher. The only true way to know is just to try and see if it works. Please report back. KEEP FORTUNA THE FIRST SAVE ON MEMORY CARD

** FORTUNA SAVE MUST BE THE FIRST SAVE IN MEMORY CARD **
** Rev.2 should be stable but since many changes were implemented something might have broken. **
** Users who reported that this only worked on specific language and GMT settings, please retest and report! **
** Fat consoles will have to wait because they have minor differences which require time. **

REV1 - 12-02-2019
-- Initial Release...
Czyli teoretycznie teraz zmiana daty nie jest wymagana,
aczkolwiek jeśli coś jednak jest nie tak to trzeba z niej jednak skorzystać.
Exploit może być zarówno na pierwszej jak i na drugiej karcie pamięci.
Cała lista z zapisem gier może się już wczytać. Nie ma potrzeby jak najszybszego powrotu (O) jak to miało miejsce z Rev_1.

Nadal nie wspierane są modele FAT, aczkolwiek mogą one działać z tym exploitem.

Exploit można pobrać z pierwszego postu.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#7
[Obrazek: 7ef4d80295d430981d920f3227529719.png]
FORTUNA FMCB Launcher by VTSTech czyli launcher FMCB.

Ten launcher potrafi znaleźć i uruchomić FMCB znajdującego się na którejkolwiek z kart pamięci (czyli w pierwszym lub drugim gnieździe).

W połączeniu z Fortuną daje możliwość startu FMCB na konsolach z ROM-VER 2.30 lub wyższym.

Należy zmienić którykolwiek z plików e.g. z "vtstech-beta1-packed.ELF" na "BOOT.ELF"
i skopiować do folderu FORTUNA.

Zainicjować fortune (e.g. rev_2) i cieszyć się FMCB menu.

Źródło\więcej info:
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości