PlayStation Forum - PS5, PS4, PS3, PS2, PSone, PSP, PS Vita Forum
PS2NetBox - Wersja do druku

+- PlayStation Forum - PS5, PS4, PS3, PS2, PSone, PSP, PS Vita Forum (https://playstationforum.pl)
+-- Dział: PlayStation 2 (PS2) - Sprawy techniczne (https://playstationforum.pl/forum-playstation-2-ps2-sprawy-techniczne)
+--- Dział: Sprzęt (https://playstationforum.pl/forum-sprzet)
+--- Wątek: PS2NetBox (/thread-ps2netbox)

Strony: 1 2


PS2NetBox - Jolek - 01-01-2018

PS2NetBox stworzone jest dla sprzętu PS2, do korzystania z niego poprzez port sieciowy.
Urządzenie to może być używane z wszystkimi konsolami do grania w gry PS2.
Wspiera 2,5" SATA HDD.

Urządzenie wyposażone jest w oprogramowanie (wygląda na jakiś mod OPL),
które umożliwia łatwe zarządzanie grami.

[Obrazek: s-l1600.png][Obrazek: s-l1600_1.png]

[Obrazek: s-l1600_3.png][Obrazek: s-l1600_4.png]

[Obrazek: s-l1600_5.png][Obrazek: s-l1600_7.png]

[Obrazek: s-l1600_9.png][Obrazek: s-l1600_10.png]

Oficjalna strona sprzętu:
http://www.abittop.com/2018/03/20/ps2netbox-2/.

Oficjalne forum:
https://assemblergames.com/threads/ps2netbox-ps2usb-network-adapter.67985/.

Zmodyfikowany OPL z 30.03.2018:
https://www.playstationforum.pl/showthread.php?tid=31022&pid=231530#pid231530.

Wideo pokazujące jak wgrać i odpalić gry z PS1\PS2 oraz inne programy:
https://www.youtube.com/watch?v=pMtheDERmdo.

Inne adaptery\modyfikacje można znaleźć tutaj:
PS2USB network adapter dla 3xxxx/5xxxx PS2,
SATA adaptor for PS2 network adaptor support 2.5"/3.5" SATA HDD.

UWAGA: Sprzęt a raczej "jego" oprogramowanie nie jest już aktualizowane.
Ostatnia aktualizacja miała miejsce 30.03.2018.



RE: PS2NetBox - Draco - 11-01-2018

Następne urządzenie które bardzo łatwo można zastąpić. Obecnie bardzo dużo routerów, nawet tych dawanych przez dostawców internetu, ma możliwość podłączenia dysku w obudowie USB który będzie dzięki temu dostępny w sieci. Mając taki router, wystarczy podłączyć dysk i voila, gotowe. Nawet kupując wszystkie komponenty od zera (router i obudowa USB), wyjdzie to znacznie poniżej $80.


RE: PS2NetBox - Jolek - 25-01-2018

Zastąpić można ale czy będzie szybciej to nie wiem, na razie z testów wynika, że to urządząnko jest szybkie, "prawie" tak szybkie jak iHDD.
Np MGS2: Substance nie muli podczas przydługich filmików.

Nie wiem o co chodzi ale nie korzysta to z SMB:
https://assemblergames.com/threads/network-performance-of-the-playstation-2-with-sony-software.53754/page-2#post-962248.


W razie czego udostępniono materiał wideo jak odpalić gry PS1 na tym sprzęciku:
https://youtu.be/pMtheDERmdo?t=10m30s.

Dla gier PS2 należy obejrzeć materiał od początku.


RE: PS2NetBox - Draco - 25-01-2018

(25-01-2018, 19:22)fera2 napisał(a): Zastąpić można ale czy będzie szybciej to nie wiem, na razie z testów wynika, że to urządząnko jest szybkie, "prawie" tak szybkie jak iHDD.
Np MGS2: Substance nie muli podczas przydługich filmików.

Nie wiem o co chodzi ale nie korzysta to z SMB:
https://assemblergames.com/threads/network-performance-of-the-playstation-2-with-sony-software.53754/page-2#post-962248.


W razie czego udostępniono materiał wideo jak odpalić gry PS1 na tym sprzęciku:
https://youtu.be/pMtheDERmdo?t=10m30s.

Dla gier PS2 należy obejrzeć materiał od początku.


Oczywiście że będzie. To wszystko zależy od użytych komponentów. Dobry router i/lub NAS i masz problem z głowy.


RE: PS2NetBox - Jolek - 25-01-2018

(25-01-2018, 19:48)Draco napisał(a): Oczywiście że będzie. To wszystko zależy od użytych komponentów. Dobry router i/lub NAS i masz problem z głowy.

Tak jak napisałem wcześniej nie wiem na czym polega ta magia ale to urządzonko nie korzysta z SMB, tylko z jakiegoś innego sposobu.

Gry ładują się podobnie jak z HDD, więc pewnie w żadnym przerywniku FMV nie ma klatkowania\cięcia.
W związku z tym, że nie jest to SMB kompatybilność powinna być nawet większa.
No i można uruchamiać gry z PS1 bez problemu.


RE: PS2NetBox - tomx1989 - 26-01-2018

(25-01-2018, 19:48)Draco napisał(a): Oczywiście że będzie. To wszystko zależy od użytych komponentów. Dobry router i/lub NAS i masz problem z głowy.
Sprzęt nie ma zbytnio wpływu na prędkości, a przynajmniej nie przy OPL, gdzie prędkości dla SMB to ok. 800KB/s w porywach 1,2MB/s, w porównaniu z 6MB/s tego urządzenia to spora różnica. Przez lata w kwestii prędkości SMB nic się nie zmieniało, dopiero kiedy wyskoczył chińczyk z własnym pomysłem, okazało się że można lepiej. Wcześniej jedynie hdl sever był wstanie wyciągnąć 5MB/s(tu już sprzęt ma znaczenie), ale nikt protokołu UDP nie wykorzystał w OPL.

fera2 napisał(a):No i można uruchamiać gry z PS1 bez problemu.
A normalnie są z tym jakieś problemy? Kiedyś bez problemów można było odpalać z USB i HDD, później jeszcze doszło SMB, którego już nie sprawdzałem, a od 2 lat się tym nie bawiłem.


RE: PS2NetBox - Draco - 26-01-2018

Sam protokół SMB (pomijając zastosowanie w PS2) osiąga normalne prędkości. To implementacja na platformie może haczyć i nikt jej nie naprawił. Chciałbym zobaczyć ten sprzęt bo coś mi się wydaje że "chińczyk" po prostu poprawił implementacje Samby lub użył NFS i nikomu się nie pochwalił.


RE: PS2NetBox - Jolek - 28-01-2018

(26-01-2018, 00:29)tomx1989 napisał(a): A normalnie są z tym jakieś problemy? Kiedyś bez problemów można było odpalać z USB i HDD, później jeszcze doszło SMB, którego już nie sprawdzałem, a od 2 lat się tym nie bawiłem.

Można, ale jest z tym trochę zabawy.

Na karcie pamięci (slot 1) w katalogu POPSTARTER wrzucamy:
Kod:
IPCONFIG.DAT
SMBCONFIG.DAT
poweroff.irx
ps2dev9.irx
ps2ip.irx
ps2smap.irx
smbman.irx
smsutils.irx
Ewentualnie jeszcze (aby mieć ikonę POPStartera zamiast "uszkodzonych danych"):
Kod:
icon.sys
popstarter.icn

w pliku
Kod:
IPCONFIG.DAT
Wpisujemy adres:
Kod:
PC IP-ADDRESS [odstęp] NETMASK [odstęp] GATEWAY
np:
Kod:
192.168.1.130 255.255.255.0 192.168.1.1

W pliku:
Kod:
SMBCONFIG.DAT
Należy wpisać:
Kod:
PC IP ADDRESS [odstęp] Udostępniony folder dla OPL
np:
Kod:
192.168.1.105 PS2SMB

Potrzebny będzie "POPStarter POOF Project",
trzeba utworzyć plik
Kod:
"conf_elmz.cfg"
W nim wpisujemy nazwy gier (co zbytnio wygodne nie jest):
Kod:
Gra=smb:/POPS/SB.Gra.ELF

Dalej w ustawieniach sieciowych OPL konfigurujemy połączenie z PC.

Zamiast "POPStarter POOF Project" można wrzucić "ELFy" (np SB.GRA.ELF) na USBHDD lub iHDD i uruchomić za pomocą u\wLe, ale chyba za bardzo mija się to z celem.


Za pomocą tego urządzonka wystarczy wrzucić tylko obrazy (VCD) na dysk i zmodyfikowany OPL
sam je znajdzie bez konieczności tworzenia jakiegokolwiek pliku w dodatkowej zakładce dla gier PS1,
więc cały proces jest na pewno wygodniejszy



RE: PS2NetBox - tomx1989 - 29-01-2018

No to rzeczywiście jest to wygodniejsze, dzięki za wyjaśnienie Smile


RE: PS2NetBox - Jolek - 05-05-2018

Tak z ciekawości wrzucam fork OPL dla PS2NetBox z 30.03.2018.
W końcu trochę ten angielski się poprawił:
http://www.mediafire.com/file/7hzhzll8vn3xxek/PS2NetBox_OPL-30_03_18.7z.