Hej. Jeśli to czytasz to znaczy, że jesteś zarejestrowanym użytkownikiem naszego forum. Kliknij tutaj aby się zarejestrować i w pełni korzystać z forum.

Wybór wersji PS2
#1
To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie.

Chciałbym kupić PS2, żeby pograć w stare gry. Nigdy nie posiadałem tej konsoli. Mam jeszcze poczciwego, ale wciąż działającego PSX-a. Na Allegro widzę mnóstwo aukcji, ciężko się na coś zdecydować, ceny wahają się od 50 do 300 PLN. Wersji i podwersji konsol jest również mnóstwo. Jakości i stopnia zużycia na odległość nie ocenię. Bardzo łatwo jest wydać szybko pieniądze bez zastanowienia i je stracić.
Chciałbym przede wszystkim zapytać, który model konsoli warto kupić, mając świadomość, że mamy już rok 2019 i jak stare są to sprzęty. Pogrzebałem w necie, zdobyłem trochę informacji o modelach, przejrzałem również wiele wątków na tym forum i zapoznałem się z sugestiami wielu użytkowników (np. w tym wątku: http://www.playstationforum.pl/thread-30348.html i tym: http://www.playstationforum.pl/thread-29224.html).

Poniżej moje przemyślenia i pytania. Starałem się to jakoś uporządkować, ale niektóre tematy się ze sobą zazębiają, więc czasami wracam do poprzednich punktów. OK, no to start:

Będę grał zarówno w gry oryginalne jak i zapewne w ściągnięte z netu. Czy w związku z tym lepiej zdecydować się na wersję fat czy slim?
W oryginały gramy z tłoczonych płyt DVD. Faty są starsze, więc mają pewnie bardziej zużyte lasery. Ponoć koszt wymiany lasera w facie jest wyższy. Slimy są nowsze, lasery są więc może mniej zużyte. Również koszt wymiany lasera w slimie jest podobno niższy. Nie orientowałem się, jak wygląda cena lasera do fat w porównaniu do ceny lasera slim? Czy warto brać ten aspekt w ogóle pod uwagę przy wyborze wersji konsoli?

Chcąc grać w gry nieoryginalne (zgrane samodzielnie z płyty / ściągnięte z netu), potrzebujemy dokonać przeróbki, w związku z tym trzy pytania:
Czy warto za wszelką cenę polować na konsolę przerobioną fizycznie (chip), których na rynku jest bardzo mało?
Czy warto kupić konsolę nieprzerobioną i dać ją komuś do przerobienia? Koszt przerobienia pewnie ze 100 PLN?
Czy może lepiej sobie odpuścić przeróbki i zastosować FMCB/FHDB?

Wyczytałem, że granie na kopiach można zrealizować tak:
Zgrać oryginalną płytę DVD do obrazu ISO lub ściągnąć ISO z netu. Mając już obraz ISO, można:
1. Nagrać ISO na płytę DVD i grać z płyty. Jak wygląda granie w gry samodzielnie nagrane na płycie DVD w przypadku obecnych laserów? Czytałem, że laser ma trudniej przy czytaniu nagrywanych płyt i bardziej się zużywa. Kontrast płyt nagrywanych jest znacznie mniejszy niż oryginalnych płyt tłoczonych. Jak wygląda również sprawa z płytami jedno i dwuwarstwowymi? Dwuwarstwowe mają jeszcze mniejszy kontrast.
Rozumiem, że w przypadku konsoli przerobionej fizycznie, nie ma potrzeby patchować obrazu ISO gry? Wrzucamy kopię i gramy? W przypadku FMCB trzeba patchować ESR-em i dopiero nagrywać na płytę?
2. Wrzucić obraz ISO na pendrive lub zewnętrzny dysk USB i odpalić. W przypadku FMCB odpalamy OPL-em, w przypadku chipa, jak? Rozumiem, że takiego obrazu ISO nie trzeba przerabiać? Czytałem, że granie po USB (1.1) jest strasznie wolne i może dochodzić do najróżniejszych efektów ubocznych typu przycinanie się filmików jak i wysypania się całej gry. Czy to prawda?
3. Wrzucić obraz ISO na wewnętrzny HDD konsoli fat i odpalić. Podobnie jak wyżej, w przypadku FMCB/FHDB, OPL-em. W przypadku chipa, jak? Jak wyżej pytanie, czy nie trzeba  przerabiać obrazu ISO. Pytanie też, jak się wrzuca obraz ISO na HDD bez jego fizycznego wyjmowania z konsoli?
4. Wrzucić obraz ISO na udział sieciowy SMB/CIFS (serwer plików, NAS). Podobnie pytania jak wyżej, czy nie trzeba przerabiać obrazu ISO i czy można odpalać w przypadku chipa.

Czy coś pominąłem?

Patrząc na powyższe metody mam takie przemyślenia:
1. Najwygodniejszym sposobem szybkiego sprawdzenia gry (czy zadziała, czy jest ciekawa) będzie metoda 4? Ściągamy grę, wrzucamy obraz ISO na udział sieciowy i konsola od razu widzi grę?
2. Najwygodniejszym sposobem grania w już posiadane gry będzie metoda 3? Na dysku wewnętrznym można zgromadzić całą bibliotekę gier i wybierać z jakiegoś menu?
3. Najbezpieczniejszym sposobem grania w przypadku młodszych członków rodziny będzie konsola slim i metoda 1 czyli płyty DVD? Pytanie sensowne, bo jak mamy takiego, np. 7-latka, który dorwie się w sposób niekontrolowany do konsoli fat z grami na HDD starszego rodzeństwa... Pytanie, czy dostęp do gier na wewnętrznym HDD można ograniczać jakąś metodą? Hasło? Czy istnieje może jakaś metoda selektywnego dostępu do gier na udziale sieciowym?

Teraz jeszcze pytanie o przewagę chipa. Czytałem, że FMCB/FHDB nie umożliwia odpalenia oryginalnej płyty z grą z innego regionu? Posiadając konsolę PAL nie mogę odpalić gry NTSC. Musiałbym taką grę skopiować, więc wracamy to powyższych 4 sposobów gry na kopiach. Czy w ogóle warto się tym przejmować? Jak bardzo popularne są oryginały NTSC na rynku wtórnym w Polsce?

Teraz pytania o konkretne modele.
Jeżeli zdecydowałbym się na wersję fat, warto polować na ostatnią serię czyli SCPH-5000X? Zgodnie z zasadą, że są najnowsze, więc najmniej zużyte?

W wątkach cytowanych powyżej jest informacja, że konsole fat serii są bardzo trudne do zajechania i, przypadku serii 5000X, bardzo ciche. Czy to faktycznie prawda? W sensie, że wiatrak chodzi powoli non-stop, natomiast w slimach wkręca się na obroty przy większym obciążeniu procka w konsoli i wyje?

Wersja fat umożliwia zainstalowanie dysku twardego po dokupieniu network adaptora (NA). Warto szukać używanego oryginalnego NA? Wiem, że ponoć są dostępne zamienniki, które umożliwiają podłączenie dysku SATA, ale mają chyba tylko połowę funkcjonalności, czyli kontroler dyskowy (nie mają karty sieciowej). Rozumiem, że gdybym chciał za pomocą konsoli fat grać w gry zarówno z dysku wewnętrznego jak i z serwera plików, muszę mieć oryginalny NA z portem Eth?

Jeżeli zdecydowałbym się na konsole slim, to również pytanie, czy obowiązuje zasada najnowsze = najlepsze, bo najmniej zużyte.
Wiem, że trzeba uważać na serię 9000X, bo FMCB zadziała tylko dla podwersji 7C, 7D, 8A, 8B i niektórych 8C (http://psx-scene.com/forums/f153/scph-9x...ost1203774).
Ktoś pisał na tym forum (wybaczcie, ale nie odszukam teraz postu) że weryfikował tę samą grę odpaloną na konsoli serii 9000X i jakiejś wcześniejszej 7XXXX. Konsola 9000X grzała się znacznie mniej. Czy ktoś może to potwierdzić? Konsole 9000X mają przecież wbudowany zasilacz, czy jest to możliwe, żeby grzały się w związku z tym mniej niż wcześniejsze slimy?
Czy wewnętrzny zasilacz w 9000X jest faktycznie atutem? Jak wygląda awaryjność zasilaczy w PS2? Zewnętrzny zasilacz, gdy się upali, można przecież wymienić na inny bez rozbierania konsoli. Prośba o wyjaśnienie tego aspektu. Może moje rozumowanie jest nieprawidłowe, bo zasilacze PS2 są naprawdę bezawaryjne? Mam doświadczenie z zasilaczami PC-tów, które lubią od czasu do czasu padać.
W przypadku wcześniejszych slimów, który jest najbardziej godny uwagi?
SCPH-7900X? (tutaj mamy słabszy zasilacz 4.5A vs. 5.3A w porównaniu ze starszymi, zmniejszono też podobno masę konsoli, nie wiem czy to dobrze, czy źle...)
SCPH-7700X?
SCPH-7500X?
SCPH-7000X?

Czy można kupić konsolę w wersji 0003 (na rynek brytyjski) czy lepiej szukać 0004 na resztę Europy?

Jeszcze pytanie o granie z obrazu ISO na udziale sieciowym. Czy wszystkie wersje slim mają port ethernet? Nie za bardzo jak mam możliwość podłączyć konsolę kablem sieciowym do switcha. Musiałbym specjalnie przeciągać kabel. Czy ktoś testował podłączenie przez WLAN i może się wypowiedzieć w temacie? Niektórzy producenci oferują urządzenia typu WLAN bridge, lub routery/access pointy (AP) z taką funkcją. Mówiąc bardziej obrazowo, do portu eth konsoli PS2 podłączamy zwykłą skrętkę, drugi jej koniec podłączamy do access pointa (AP), skonfigurowanego w trybie STA (station, czyli takim, w jakim pracuje standardowo bezprzewodówka w laptopie), urządzenie łączy się z drugim AP/routerem i mamy mostek bezprzewodowy. 

Jeszcze pytanie o pady. Zdecydowana większość użytkowników forum poleca za wszelką cenę zakupić używanego Dualshocka 2 niż zamienniki. DS2 posiada przyciski czułe na siłę nacisku a nie takie zwykłe 0/1 jak w DS1, prawda? Czy są jakieś zamienniki, które mają takie przyciski? Czy wiele jest gier, które wykorzystuję tę funkcjonalność?

Uff, to chyba wszystko, o co chciałbym zapytać na początek. Mam nadzieję, że ktoś dotrwał do końca i udzieli mi odpowiedzi chociaż na część pytań.

Dziękuję za cierpliwość i pozdrawiam,
Zrzeda
Odpowiedz
#2
Witaj na forum Smile
(07-01-2019, 22:51)Zrzeda napisał(a): Będę grał zarówno w gry oryginalne jak i zapewne w ściągnięte z netu. Czy w związku z tym lepiej zdecydować się na wersję fat czy slim?
Jeżeli zamierzasz grać tylko z płyt to bierz slima, ma tańsze i łatwiejsze do wymiany lasery.
Cytat:Czy warto za wszelką cenę polować na konsolę przerobioną fizycznie (chip), których na rynku jest bardzo mało?
Chip przydaje się do oryginałów z innego regionu jak i gier z PS1, ale tą konsolę masz także to żaden plus.
Cytat:Czy warto kupić konsolę nieprzerobioną i dać ją komuś do przerobienia? Koszt przerobienia pewnie ze 100 PLN?
Kupując taką konsolę jest większa szansa na laser w dobrym stanie.
Cytat:Czy może lepiej sobie odpuścić przeróbki i zastosować FMCB/FHDB?
Skoro masz PS1 to chip jest praktycznie zbędny.
Cytat:1. Jak wygląda granie w gry samodzielnie nagrane na płycie DVD w przypadku obecnych laserów? Jak wygląda również sprawa z płytami jedno i dwuwarstwowymi?
Wypalone płyty skracają żywotność lasera, a nagrać i dostać dobrą płytę dwuwarstową którą łyknie PS2 to wyzwanie.
Cytat:Rozumiem, że w przypadku konsoli przerobionej fizycznie, nie ma potrzeby patchować obrazu ISO gry? Wrzucamy kopię i gramy? W przypadku FMCB trzeba patchować ESR-em i dopiero nagrywać na płytę?
Wszystko tak Smile
Cytat:2. Wrzucić obraz ISO na pendrive lub zewnętrzny dysk USB i odpalić. W przypadku FMCB odpalamy OPL-em, w przypadku chipa, jak?
Też OPLem, którego odpalasz z płyty, karty, dysku o ile chip posiada funkcję devolution mode.
Cytat:Rozumiem, że takiego obrazu ISO nie trzeba przerabiać? Czytałem, że granie po USB (1.1) jest strasznie wolne i może dochodzić do najróżniejszych efektów ubocznych typu przycinanie się filmików jak i wysypania się całej gry. Czy to prawda?
Tak USB jest bardzo wolne, często jest problem z filmikami i długimi loadingami, ale w większość gier można spokojnie grać.
Cytat:3. Wrzucić obraz ISO na wewnętrzny HDD konsoli fat i odpalić. Podobnie jak wyżej, w przypadku FMCB/FHDB, OPL-em. W przypadku chipa, jak?
Z płyty lub dev mode.
Cytat:Jak wyżej pytanie, czy nie trzeba przerabiać obrazu ISO.
Obrazu gry się nie patchuje i nie przerabia, bo program do wrzucania gry sam ją przerabia żeby spełniała specyfikację systemu PFS.
Cytat:Pytanie też, jak się wrzuca obraz ISO na HDD bez jego fizycznego wyjmowania z konsoli?
Kablem sieciowym, skrętką.
Cytat:4. Wrzucić obraz ISO na udział sieciowy SMB/CIFS (serwer plików, NAS). Podobnie pytania jak wyżej, czy nie trzeba przerabiać obrazu ISO i czy można odpalać w przypadku chipa.
Nie, obrazu się nie przerabia, no chyba że dysk jest sformatowany na FAT32, to wtedy żeby spełnić wymagania tego systemu plików trzeba przerabiać gry powyżej 4GB.
Cytat:1. Najwygodniejszym sposobem szybkiego sprawdzenia gry (czy zadziała, czy jest ciekawa) będzie metoda 4? Ściągamy grę, wrzucamy obraz ISO na udział sieciowy i konsola od razu widzi grę?
Tak
Cytat:2. Najwygodniejszym sposobem grania w już posiadane gry będzie metoda 3? Na dysku wewnętrznym można zgromadzić całą bibliotekę gier i wybierać z jakiegoś menu?
Tak, z menu OPL lub bawić się w HDDOSD i wtedy dysk i gry są widoczne w browserze konsoli.
Cytat:3. Najbezpieczniejszym sposobem grania w przypadku młodszych członków rodziny będzie konsola slim i metoda 1 czyli płyty DVD?
Slima łatwiej zrzucić Wink możesz ustawić FMCB żeby od razu się ładował do menu OPLa, w slimie też łatwiej uszkodzić fizycznie laser, ale może i najłatwiejszy sposób na kontrolę rodzicielską.
Cytat:Teraz jeszcze pytanie o przewagę chipa. Czytałem, że FMCB/FHDB nie umożliwia odpalenia oryginalnej płyty z grą z innego regionu? Posiadając konsolę PAL nie mogę odpalić gry NTSC. Musiałbym taką grę skopiować, więc wracamy to powyższych 4 sposobów gry na kopiach. Czy w ogóle warto się tym przejmować? Jak bardzo popularne są oryginały NTSC na rynku wtórnym w Polsce?
Raczej trudno o gry NTSC w dobrych cenach w europie, najlepiej olać oryginały i skupić się na kopiach NTSC.
Cytat:Teraz pytania o konkretne modele.
Jeżeli zdecydowałbym się na wersję fat, warto polować na ostatnią serię czyli SCPH-5000X? Zgodnie z zasadą, że są najnowsze, więc najmniej zużyte?
Moim zdaniem tak.
Cytat:W wątkach cytowanych powyżej jest informacja, że konsole fat serii są bardzo trudne do zajechania i, przypadku serii 5000X, bardzo ciche. Czy to faktycznie prawda? W sensie, że wiatrak chodzi powoli non-stop, natomiast w slimach wkręca się na obroty przy większym obciążeniu procka w konsoli i wyje?
Model 5000x ma lepsze chłodzenie niż w pierwszych modelach, ma cichszy wentylator, który się nie wchodzi na wyższe obroty po podłączeniu dysku. No i ma czujnik podczerwieni za pomocą którego można włączyć konsolę o ile posiada się pilot Smile W dwóch pierwszych modelach slima (7000x i 7500x) przeważnie są starsze, czyli cieplejsze podzespoły z fata, przez co się trochę bardziej nagrzewają, takżę czasami słychać wentylator, który i tak jest cichszy od fata Wink
Cytat:Wersja fat umożliwia zainstalowanie dysku twardego po dokupieniu network adaptora (NA). Warto szukać używanego oryginalnego NA? Wiem, że ponoć są dostępne zamienniki, które umożliwiają podłączenie dysku SATA, ale mają chyba tylko połowę funkcjonalności, czyli kontroler dyskowy (nie mają karty sieciowej). Rozumiem, że gdybym chciał za pomocą konsoli fat grać w gry zarówno z dysku wewnętrznego jak i z serwera plików, muszę mieć oryginalny NA z portem Eth?
Tak
Cytat:Konsola 9000X grzała się znacznie mniej. Czy ktoś może to potwierdzić? Konsole 9000X mają przecież wbudowany zasilacz, czy jest to możliwe, żeby grzały się w związku z tym mniej niż wcześniejsze slimy?
Inny system chłodzenia, nowsze podzespoły, może coś w tym jest.
Cytat:Czy wewnętrzny zasilacz w 9000X jest faktycznie atutem?
Tylko w przypadku tego że zajmuje mniej miejsca.
Cytat:W przypadku wcześniejszych slimów, który jest najbardziej godny uwagi?
SCPH-7900X? (tutaj mamy słabszy zasilacz 4.5A vs. 5.3A w porównaniu ze starszymi, zmniejszono też podobno masę konsoli, nie wiem czy to dobrze, czy źle...)
Nowsze chłodniejsze i mniej prądożerne podzespoły, praktycznie w środku siedzi to samo co w modelu 9000x, to dobrze.
Cytat:SCPH-7000X?
Fat w slim obudowie, po przeróbce można wsadzić w niego dysk/czytnik kart SD, nie polecany do grania na kopiach z płyt ze względu na padające sterowniki napędu, najtańszy model.
Cytat:Czy można kupić konsolę w wersji 0003 (na rynek brytyjski) czy lepiej szukać 0004 na resztę Europy?
To zależy czy wolisz liczby parzyste czy nie Wink bo to jedyna różnica.
Cytat:Jeszcze pytanie o granie z obrazu ISO na udziale sieciowym. Czy wszystkie wersje slim mają port ethernet?
Tak
Cytat:Jeszcze pytanie o pady. Zdecydowana większość użytkowników forum poleca za wszelką cenę zakupić używanego Dualshocka 2 niż zamienniki. DS2 posiada przyciski czułe na siłę nacisku a nie takie zwykłe 0/1 jak w DS1, prawda?
Prawda
Cytat:Czy są jakieś zamienniki, które mają takie przyciski? Czy wiele jest gier, które wykorzystuję tę funkcjonalność?
Tak są, czy wszystkie mają czujniki nacisku nie wiem, ale ważne żeby były wykrywane jako pady DS2.  
jako pady DS2.
Cytat:Czy wiele jest gier, które wykorzystuję tę funkcjonalność?
Trochę jest, głównie gry wyścigowe
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, GBM, PS4, DS, NESc, PS3
[Obrazek: 992805.png]
Odpowiedz
#3
Dzięki za wszystkie wyjaśnienia.

Z tego, co piszesz, to widzę, że nie warto szukać na siłę konsoli z chipem. Na razie zostanę przy FMCB/FHDB. Metoda jest tania i pewnie wystarczy. Jak będę mieć kiedyś fantazję to może zakupię chip i zlecę znajomemu montaż.

Jeżeli chodzi o duże obrazy ISO, pochodzące z płyt dwuwarstwowych, to jeżeli będę takie obrazy odpalać po sieci, to ominę ograniczenie wielkości pliku narzucone przez FAT32 wewnętrznego dysku konsoli fat? Udział sieciowy stoi na dysku sformatowanym w NTFS.
Czy dużo jest w ogóle gier wydanych na płytach dwuwarstwowych?

Pytanie, jaką prędkość ma port Eth Network Adaptora i slimów? 10 Mbps? 100 Mbps?

Jeżeli chodzi o zrzucenie slima z półki to wiesz, myślałem o tym. Fat wydaje się taki konkretnie masywny przy slimie. A jak jeszcze się go dociąży dyskiem wewnętrznym to już zupełnie, jakby kamieniem docisnąć Smile.
A co do tego hałasu, to naprawdę fat SCPH-5000X będzie głośniejszy niż każdy slim?

Myślałem bardzo konkretnie o facie + NA, ale fatów z NA nie widzę. Sam NA w ilości 1 szt. widzę na Allegro za 100 PLN. Trochę skromnie.
Patrząc na to wszystko, to chyba na początek zdecyduję się na slima SCPH-7900X lub SCPH-9000X. Jest również poręczniejszy w transporcie, jakby na jakimś wyjedzie chcieć w deszczowy dzień pograć.

pozdrawiam,
Zrzeda
Odpowiedz
#4
Cytat:Jeżeli chodzi o duże obrazy ISO, pochodzące z płyt dwuwarstwowych, to jeżeli będę takie obrazy odpalać po sieci, to ominę ograniczenie wielkości pliku narzucone przez FAT32 wewnętrznego dysku konsoli fat? Udział sieciowy stoi na dysku sformatowanym w NTFS.
Czy dużo jest w ogóle gier wydanych na płytach dwuwarstwowych?
Wewnętrzny dysk w PS2 ma system PFS, który nie ma żadnych ograniczeń co do wielkości gier, ma swoje ograniczenia co do wielkości pliku czy partycji, ale to użytkownika nie interesuje, bo wszystko jest automatycznie tworzone. FAT32 jest w zewnętrznych dyskach jak i w niektórych dyskach sieciowych, jak NTFS no to super nie ma ograniczeń. Co do płyt dwuwarstwowych to ok. 40 według wikipedii.
Cytat:Pytanie, jaką prędkość ma port Eth Network Adaptora i slimów? 10 Mbps? 100 Mbps?
100Mb/s, tylko też żaden soft w 100% nie wykorzystuje tej prędkości (bo możliwe że hardware na to nie pozwala), gry z dysku sieciowego wyciągają 0,8-1,2MB/s, przesyłanie gier na dysk w moim przypadku to max. 4,5MB/s. Jest jeszcze urządzenie PS2NetBox które używa specjalnego softu i hardwareu dzięki któremu wyciąga 5-6MB/s w grach, czyli jest równie szybki jak nie szybszy od DVD. Ta sama osoba sprzedaje również drugie urządzenie, czyli PS2USB2.0 czyli NA z portem USB 2.0 i obsługą systemu plików exFAT, jedyny problem że nie wiadomo jak z kompatybilnością tych urządzeń, oraz prawdopodobny brak updatów softu.
Cytat:A co do tego hałasu, to naprawdę fat SCPH-5000X będzie głośniejszy niż każdy slim?
Fata zawsze będzie słychać i nie nazwałbym tego hałasem, tylko lekkim szumem wiatru Smile pierwsze slimy jak się nagrzeją to czasami też je słychać, trudno je porównać bo to inny odgłos, ale nowsze chyba już nie wchodzą na wyższe obroty, ponad model 7500x akurat nie mam żadnej konsoli.
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, GBM, PS4, DS, NESc, PS3
[Obrazek: 992805.png]
Odpowiedz
#5
Odradzam kupno konsoli Slim SCPH-9000x. Bardzo trudno trafić na model z FMW poniżej 2.30. FMW 2.30 blokowało nieodwracalnie odtwarzanie wszelkiego rodzaju exploitów .elf na konsoli, skutecznie pozbawiając użytkownika możliwości zainstalowania jakiegokolwiek nieoficjalnego oprogramowania na konsoli.

Nieoficjalnie mogę powiedzieć, że konsole SCPH-9000x z niebrandowanymi pudełkami, takimi jak te:

[Obrazek: 9ab1520a-3329-40b9-8588-50e09d14879a.jpg]

Mają szanse na odpalanie FMCB, gdyż jest to seria z 2008 roku, z początku rynkowego biegu ostatniego modelu PlayStation 2. Sam posiadałem niegdyś taką konsolę i miała ona firmware 2.20 i było możliwe uruchamianie exploitów .elf.

Wszelkie konsole z bundli z grami (najpopularniejszy bundle to ten z Tekkenem 5 i Gran Turismo 4, wydany pod koniec biegu tego modelu po 2010 roku, aby wypompować z produktu ostatnie przychody) miały firmware już 2.30 i instalacja FMCB jest na nich niemożliwa.

[Obrazek: Console-Playstation-2-Slim-PS2-Pack.jpg]

Nie można oczywiście brać tych informacji za pewnik. Nie jest możliwe sprawdzenie wszystkich serii produkcyjnych każdej rewizji, aby dowiedzieć się, w którym konkretnie momencie powstało firmware 2.30.

Pewnym jest natomiast, że Sony działa w ten sposób - wydaje czystą konsolę - wydaje kilka hitowych gier - kiedy sprzedaż zwalnia, wydaje bundle odświeżone o nową wersję oprogramowania czy nowe rewizje akcesoriów (popularne niższej jakości kontrolery). Kupowanie zatem konsoli z pudełkiem, na którym nadrukowane są jakiekolwiek gry jest wysoce ryzykowne i raczej niewskazane (mówimy tutaj tylko o wersji 90004, gdyż wszystkie poprzednie mają niższy firmware i nie ma to zastosowania w ich przypadku).

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam.
[Obrazek: senna1.png] [Obrazek: Makaveli0160.png] [Obrazek: senna%202.png]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wybór kabla bzzxc 1 611 18-10-2016, 08:47
Ostatni post: White
  Czy mc hama to dobry wybor norton9988 3 953 22-08-2014, 10:08
Ostatni post: mattek
  Need for Speed Carbon - wybór jezyka BlackDog 3 3315 19-09-2011, 14:58
Ostatni post: Draco
  Petycja w sprawie opublikowania archiwalnej wersji strony "Linux for PlayStation 2" GENERiC 10 2747 05-08-2011, 11:57
Ostatni post: GENERiC
  wybór kierownicy do PS i PC aligator911 2 1267 08-03-2010, 16:27
Ostatni post: aligator911
  Gry na PS2 w wersji Platinum oraz czy gra online na PS2 jest darmowa? SmokD 7 2303 21-11-2009, 09:50
Ostatni post: Ancient Lord
  wybór taniej dobrej konsoli ADIDAS1231 4 1478 29-12-2008, 15:58
Ostatni post: raider
  Lasery do jakiej wersji? BeastUSSJ 3 1358 11-10-2008, 13:00
Ostatni post: Cukier

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości