Hej. Jeśli to czytasz to znaczy, że jesteś zarejestrowanym użytkownikiem naszego forum. Kliknij tutaj aby się zarejestrować i w pełni korzystać z forum.

Poprawiony SNES Station 0.24S
#1
Dzisiaj 5.09.2016, wyszła nowa wersja 0.24S (poprawiona to chyba lepsze słowo)
emulatora SNESa dla PS2 poprawiająca\dodająca następujące rzeczy:

Kod:
1. Updated to use the latest FILEXIO, IOMAN, USBD, USBHDFSD, HDD and PFS modules from the PS2SDK.
2. No dependency on libhdd.
3. No dependency on the obsolete usbmass library.
4. Updated CDVD IRX (overlay module by Hiryu) module (no more freezing when there is no disc inserted).
5. Built-in support for USB mass storage devices and the HDD unit.
6. On-the-fly patching, so that it is easier to update the patch.
7. IOP Reset fix (missing synchronization).
8. No dependency on the mainboard-specific modules (i.e. XSIO2MAN, LIBSD), for compatibility with all PlayStation 2 models.
9. Support for interlaced video modes.
10. Added option for controlling the interlace option.
11. Interlaced NTSC/PAL is used by default.

Stąd można pobrać (5\09\2016):
https://www.sendspace.com/file/iamxn4

Wyszła kolejna rewizja (6\09\2016).
Lista zmian:
Kod:
1. Added an option to exit.
2. Added help text for the exit option.
3. Re-added the file filter for ROMs.

Link do pobrania (6\09\2016):
https://www.sendspace.com/file/ar642x

Podziękowania dla:
Kod:
SnesStation development team for SnesStation.
- Mega Man for the original patch.
- Hiryu and Sjeep for their CDVD library.
- SP193* for making this version possible

Zapraszam do testów i feedbacku na stronie (ANG):
http://psx-scene.com/forums/f19/unoffici...te-156184/

* - dodatkowo dodałem bo chyba warto.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#2
Z jednej strony fajnie że ktoś łata ten emulator, z drugiej to i tak jest nadal niegrywalny, mało fps i ten straszny dźwięk. To już pierwszy natywny emulator SNESa na PSVita jest nie porównywalnie lepszy, niestety emulatory na PS2 są kiepskie.
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, GBM, PS4, DS, NESc, PS3
[Obrazek: 992805.png]
Odpowiedz
#3
Z tym łataniem to nie taka prosta, ponieważ nadal nie można znaleźć kodu źródłowego.
Więc jak dokonano poprawek, to nawet nie będę pytał.

Co do tych emulatorów, to też nie zdziwił bym się jakby również zwykłe PSP (niewiele "mocniejsze" CPU od PS2) posiadało lepsze.

A tak na marginesie, @tomx1989 zauważyłeś\spostrzegłeś jakieś inne problemy poza w\w?
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#4
PSP ma całkiem dobre emulatory, ale i tak z niektórymi grami z SNESa ma pewne problemy.

Zauważyłem że nie wyświetla mi się licznik FPS.
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, GBM, PS4, DS, NESc, PS3
[Obrazek: 992805.png]
Odpowiedz
#5
(06-09-2016, 19:16)tomx1989 napisał(a): Zauważyłem że nie wyświetla mi się licznik FPS.

Niestety z moim tłumaczeniem jest "różnie", wiec zacytuje to, co SP193 odpowiedział na ten temat:
Cytat:I have also observed that this emulator does not use the NTSC video mode properly; it seems to be drawing beyond the limits of the screen.
It seems to be coded to use 320x240 (640x480 for interlaced), but the NTSC screen has a resolution of 640x448.
PAL is not affected because 640x512 is more than enough to accommodate that.

Więc spróbuj zmienić tryb obrazu z NTSC lub AUTO (jeśli masz ROMy w wersji NTSC) na PAL, to powinno pomóc.
Na razie nie zapowiada się, aby coś w tej materii miało się zmienić:
Cytat:But because this was its original behaviour and I have no idea why this had to be done, I will just leave it.

No to jeszcze tylko dodam, że wyszła kolejna rewizja (6\09\2016).
Lista zmian:
Kod:
1. Added an option to exit.
2. Added help text for the exit option.
3. Re-added the file filter for ROMs.

Link do pobrania:
https://www.sendspace.com/file/ar642x
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#6
Mam romy NTSC i rzeczywiście w PALu widać licznik, jest całe 30/60 FPS Smile
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, GBM, PS4, DS, NESc, PS3
[Obrazek: 992805.png]
Odpowiedz
#7
U mnie z tym to jest różnie, niektóre gry mają 45-50\50, są też takie które potrafią mieć 15-20\50,
i wtedy to jest już tylko tragedia.
Czasami oprócz tego, mam jeszcze przycinający\trzeszczący dźwięk.

Ale tak jak mówiłeś PS2 nie miał szczęścia do emulatorów.
Jedyny emulator na który nie narzekam to PicoDrive.
Jest to emulator Sega Mega Drive\Genesis zrobiony przez SP193 dla PS2 (jest też PGEN, ale na nim gry działają zdecydowanie wolniej).


Na razie nie zapowiada się żeby nastąpiły jakieś usprawnienia w "jądrze" (core), więc...
Jak się nie ma alternatywy, to zostaje tylko płakać i grać Wink.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#8
Widać jak trudne w programowaniu jest PS2, nie bez powodu taki Xbox z procesorem x86 dostał masę świetnych emulatorów, przeniesienie ich z pc było łatwe. Ja jedynie na PS2 polecam emulator NESa FCEUltra i Popstarter(PSX) gdzie dopiero widać możliwości PS2.
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, GBM, PS4, DS, NESc, PS3
[Obrazek: 992805.png]
Odpowiedz
#9
Jeśli chodzi o FCEUltra, to którą wersje polecasz (ps2fceu-0.9.3 czy FCEU_90i)?

Z POPStarterem to nie sposób się nie zgodzić.
Przecież chyba nawet $ony maczało w nim palce (jak nie stworzyło).
Ale i tak jestem godzien podziwu, że krHACKen coś tam zawsze po dziś dzień doda\naprawi.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#10
POPStarterowi jeszcze duużo brakuje do osiągnięcia kompatybilności takiej, jaką ma OPL z grami na PS2. Z tego co mi wiadomo nadal nie doprowadzono gier z serii Spyro, Tekken czy Crash Bash do pełni funkcjonalności, a to są ważne pozycje w bibliotece PS1

Jeżeli chodzi o FCE Ultra, zdecydowanie wersja 0.90i. Ma mniej lagów i funkcjonuje szybciej, ot chłopaki przy 0.93 zepsuli. No i, tak samo jak nowe SNES Station, aplikacja jest kompatybilna z APPS Menu OPL-a, więc apki można trzymać na komputerze w udostępnionym folderze, a romy odpalać z USB. Chociaż, przydałaby się w SNES Station wtyczka do SMB.

Aczkolwiek, wracając do POPStartera, udało mi się kilka ważnych gier doprowadzić do działania, wspomagając się OPL. Przez to narazie sprawnie funkcjonują Crash Bandicoot, Crash Team Racing, Rollcage, Kula World oraz Sled Storm. Mimo to jednak, czekam na kompatybilność ze Spyro 2
[Obrazek: YU6rXCy.png]

Posiadane konsole

PlayStation One SCPH-102 z Modchipem
PlayStation SCPH-9002 z Modchipem
PlayStation 2 SCPH-75004 z ModBo Chip
PlayStation Portable E1000 (CFW 6.60 PRO C)
PlayStation 3 CECH-2003B (REBUG 4.81 CEX COBRA 7.5)

Aktualnie ogrywane:
God of War II HD
NBA 2K17

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości