Hej. Jeśli to czytasz to znaczy, że jesteś zarejestrowanym użytkownikiem naszego forum. Kliknij tutaj aby się zarejestrować i w pełni korzystać z forum.

[Recenzja] Katekyoo Hitman Reborn! Kizuna no Tag Battle
#1
Recenzja gry Katekyoo Hitman Reborn! Kizuna no Tag Battle

Katekyoo Hitman Reborn! to dość nietypowe anime, opowiadające o Tsunie, następnemu przywódcy rodziny Vongola. To bardzo wesołe i przepełnione akcją anime. Co prawda mimo otoczki mafijnej, nie uświadczymy tutaj klimatu ojca chrzestnego, bo sami bohaterowie to młodzi chłopcy którzy dojrzewają podczas trwania serii. Jednak nie o anime będziemy dzisiaj mówić, a o grze na PSP. KHR Kizuna no Tag Battle, to bardzo przyjemna zręcznościowa bijatyka, która zajmie nam trochę czasu i nie sprawi większych problemów. Podstawowym minusem gry, jest lokalizacja gry, a mianowicie jest w języku japońskim. Nie znalazłem żadnej angielskiej wersji gry, a szkoda. To duża przeszkoda dla osób, które nie znają anime, a fabuła gry stanowi dla nich ważny element nawet takich gier.

[Obrazek: 3abc128edf28c84df86c0fbbfa82d55b.jpg]
Jak widać grafika przedstawia się naprawdę ładnie

Przejdźmy jednak do grafiki, która jest naprawdę urocza. Najłatwiej byłoby ją opisać słowami Naruto Ultimate ninja na PSP. Bo styl gry rzeczywiście jest praktycznie identyczny i bardzo charakterystyczny dla tego typu gier. Wszystko wypada schludnie, co prawda areny świecą pustkami. Mamy doczynienia z pustym kwadratem, jednak w tle zauważymy ładnie wykonane tekstury. Wszystko wygląda naprawdę bardzo ładnie, jednak nie jest to najpiękniejsza gra jaką obserwowałem na PSP.

[Obrazek: 0.jpg]
Dziwne metroseksualne postacie stały się już domeną produkcji anime

Jak przystało na produkcję opartą na anime, mamy doczynienia tutaj z takimi samymi flagowymi utworami jak w przypadku oryginału, aktorzy głosowi również pozostali Ci sami. Trudno mi ocenić czy historia jest w pełni dubbingowana, bo nie znam języka japońskiego.

[Obrazek: screen2iw.png]
Dobrze dopasowany gajerek to podstawa gangsterskiego image

Najważniejszym elementem gry jest przyjemna rozgrywka. Jest to jak wspominałem prosta bijatyka na kwadratowych arenach. Za pomocą strzałek, będziemy poruszać naszą postacią. Tylny lewy trigger to zmiana postaci, prawy odpowiada zaś za uniki które wykonujemy dodając do kombinacji klawisz kierunku. Do naszego arsenału dodajemy klawisz odpowiadający za blok(X), zwykły atak(trójkąt), wykorzystanie pudełka rodziny Vongola(kółko raz na walkę po uruchomieniu pudełka), oraz jeżeli postać posiada atak alternatywny wykonujemy go za pomocą kombinacji tył+trójkąt. Wisienką na torcie są ataki specjalne, po naładowaniu odpowiedniego paska, które wykonujemy za pomocą kombinacji prawego triggera i kółka. To tyle jeżeli chodzi o same sterowanie postaci.

[Obrazek: Katekyoo_Hitman_Reborn_Kizuna_no_Tag_Bat...kudera.jpg]
Przejrzysty interfejs ułatwia nam przełamać barierę językową

Interfejs w grze jest również prosty. Zobaczymy większą podobiznę wybranej postaci, oraz większy błękitny pasek życia, a poniżej pasek życia partnera. Nad podobizną postaci zobaczymy pasek ataku specjalnego, poniżej obrazka przedstawiającego naszą postać zobaczymy drugą podobiznę, oraz pasek który odpowiada za możliwość zmiany bohaterów. Zobaczymy jeszcze poziom naszego duetu i czerwony kwadracik otoczony kołem, kiedy on się rozszerzy możemy użyć wspomnianego pudełka rodziny Vongola, ale pamiętajmy, że możemy go użyć jednorazowo.

[Obrazek: 0.jpg]
Zróbmy to po męsku, jeden na jeden!

Te wszystkie elementy składają się na bardzo przyjemną rozgrywkę. Podczas krótkiej kampanii, będziemy rozwijać nasz duet, gdy wybierzemy inną kombinację postaci będziemy musieli zwiększać jej poziom od nowa. Tak samo możemy zwiększać siłę wybranego pudełka, im dłużej go używamy tym większy będzie jego poziom. To nie wszystko ponieważ w kampanii zbieramy swoiste punkty doświadczenia, dzięki którym możemy odblokować nie tylko statystyki postaci, ale przede wszystkim dość bogatą galerię obrazków i życiorysów postaci. Te ostatnie raczej nie ucieszą graczy europejskich, bo trzeba niestety znać język japoński. Mimo wszystko gra prezentuje się bardzo przyjemnie, jako krótki przerywnik gdy mamy tylko trochę czasu na pogranie. Nie wymaga ona od nas opanowania postaci, a ich zdolności możemy nauczyć się na poczekaniu. Gorąco polecam posiadaczom przerobionej konsoli, oraz wypróbowania tego tytułu.


Zachęcam do komentowania i dyskutowania gry. W razie jakiś wątpliwości chętnie odpowiem na pytania Smile

Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Neef for Speed PRO STREET - Recenzja PSP RodnerGames 2 2913 02-06-2016, 21:35
Ostatni post: Makaveli
  [Recenzja] Silent Hill: Shattered Memories Sandinista 9 4905 21-04-2015, 21:04
Ostatni post: Sandinista
  [Recenzja] Silent Hill Origins Sandinista 4 4369 24-11-2014, 18:14
Ostatni post: Petralka
  [recenzja]Final Fantasy III(PSP) ashin 1 4974 24-03-2013, 16:41
Ostatni post: tomx1989
  [recenzja] Namco Museum Battle ashin 0 3577 06-02-2013, 08:50
Ostatni post: ashin
  [recenzja]Final Fantasy 20th Anniversary Edition ashin 0 3938 04-02-2013, 15:38
Ostatni post: ashin
  [Recenzja]Dissidia Final Fantasy ashin 0 4157 20-12-2012, 15:10
Ostatni post: ashin
  [Recenzja] Gundam Battle Royale ashin 0 3561 10-11-2012, 14:31
Ostatni post: ashin

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości