PlayStation Forum - PS5, PS4, PS3, PS2, PSone, PSP, PS Vita Forum
God of War : Chains of Olympus - grafika. - Wersja do druku

+- PlayStation Forum - PS5, PS4, PS3, PS2, PSone, PSP, PS Vita Forum (https://playstationforum.pl)
+-- Dział: PlayStation Vita (https://playstationforum.pl/forum-playstation-vita)
+--- Dział: Gry (https://playstationforum.pl/forum-gry--249)
+--- Wątek: God of War : Chains of Olympus - grafika. (/thread-god-of-war-chains-of-olympus-grafika)



God of War : Chains of Olympus - grafika. - FPS21311 - 17-04-2018

Cześć, ogrywam teraz Chains of Olympus na Vicie i nie dawało mi spokoju to, jak ta gra ładnie wygląda!
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że pierwotnie tytuł wyszedł na PSP - i tutaj zacząłem się zastanawiać.... czy wersja na PSV nie została lekko podrasowana.

Udało mi się znaleźć jakiś wiarygodny materiał z oryginalnej wersji (bo na YT masa filmów, na których gra została odpalona na emulatorze, lub pokazywana jest wersja z PS3), i o ile na pierwszy rzut oka grafika nie wygląda jakoś gorzej (no może poza rozdzielczością, chodź nie wiem, czy to nie wina jakości nagrania), tak już przy scenkach na silniku gry, widać dużą różnicę - zrzut w załączniku, oraz link do filmu poniżej.

Może ten materiał został nagrany przed wydaniem tytułu i potem odpowiednio go dopieścili. xP

Napiszcie mi proszę (ci co mają porównanie) jak to faktycznie wygląda, jestem szalenie ciekaw. xD
Przy okazji dowiedziałbym się, czy te niektóre gry z PSP udostępnione na Vitę w sklepie, są zwykłym portem czy potrafią je podrasować graficznie.




RE: God of War : Chains of Olympus - grafika. - Kraszu - 18-04-2018

Przechodziłem oba kieszonkowe GOW'y na PSP 2004 - grafika nie robiła na mnie wówczas szczególnego wrażenia. Na moim PSP widać na ekranie to "ziarenko" i przeciętną rozdzielczość - chociaż czasami filmiki przerywnikowe nawet dziś wyglądają kapitalnie. Bardziej w GOW na PSP imponowała mi płynność i dynamika rozgrywki, która praktycznie nie ustępowała niczym względem dużych odsłon przygód Kratosa.

Wydaje mi się, że różnice graficzne, które zaobserwowałeś wynikają po prostu ze specyfiki sprzętu. Teoretycznie już na PSP widać różnice, bo model 3004 ma podobno lepszy wyświetlacz względem 2004.

Możliwości technologiczne PS Vita są ogromne i lepsza jakość może wynikać po prostu z lepszej jakości wyświetlacza - rozdzielczość, nasycenie kolorów. Nie testowałem jeszcze żadnej gry wydanej pierwotnie na PSP na swojej Vicie zatem nie mam porównania. Aż mnie zaciekawiłeś tym tematem. Może skusze się na MGS Peace Walker, które ciągle mam nie ograne. Ucieszyło mnie jednak to, co napisałeś. Smile Skoro na Vicie wygląda lepiej to pewnie warto zapłacić za taki port i ograć w lepszej jakości.

Chociaż lubię grać na PSP i czasami sobie coś przejdę i na tej poczciwej konsolce.


RE: God of War : Chains of Olympus - grafika. - FPS21311 - 18-04-2018

Uwierz mi, to nie tylko rozdzielczość - są zupełnie inne tekstury twarzy, wygląda to bardzo ładnie na wyświetlaczu Vity - o ile potwierdzasz, że ta facjata Kratosa tak wygląda, jak na pokazanym prze zemnie zrzucie (w wersji oryginalnej, na PSP).

Nie wiesz może przypadkiem, czy tylko w sklepie ps store można kupować gry elektroniczne, czy są gdzieś jakieś kody rabatowe... albo nawet może poleciłbyś mi jakiś sklep z pudełkowymi edycjami?
W ogóle dziwnie ten sklep ps store funkcjonuje, bo nie wszystkie gry są w Polskiej wersji, oraz angielskiej - braków w japońskiej nie dostrzegłem, ale człowiek nie wie tak naprawdę o wszystkich tytułach, jak dobrze nie poszuka.


Szkoda, że nie można w tej grze robić zrzutów ekranu, bo bym Ci pokazał, jak na Vicie wyglądają przerywnikowe sceny.


RE: God of War : Chains of Olympus - grafika. - Kraszu - 18-04-2018

Wiesz - dwa kieszonkowe GOW'y znajdują się w praktycznie każdym zestawieniu najlepszych gier na tę platformę. Tak jak ta seria zachwycała na PS2, tak samo pozamiatała na PSP (również w kwestii graficznej). Ja po prostu jestem dosyć odporny na jakość grafiki i mało co robi na mnie wrażenie. Potwierdzam oczywiście, że już na PSP GOW wygląda bardzo dobrze. Bardzo możliwe jednak, że na Vicie jest jeszcze lepiej. Aby dać Ci jasną odpowiedź musiałbym po prostu kupić na PS Store Ducha Sparty na Vite i porównać grafikę z tej gry z oryginałem wydanym na PSP, który mam zresztą zainstalowany na karcie.

Ale ale ... Dosłownie z miesiąc temu zaliczyłem na PSP wspaniałą platformówkę Daxter. W pewnym momencie się zaciąłem, nie wiedziałem jak przejść dalej. Zacząłem szukać na YouTube odpowiedniego filmiku z kłopotliwym dla mnie momentem. Znalazłem i ... byłem w szoku jak ta gra ślicznie wygląda na wyświetlaczu mojego smartfona. Różnica była naprawdę bardzo duża. Od razu pomyślałem sobie, że filmik, który oglądam jest zrzutem z wersji na Vite (bo na bank ta gra jest dostepna na Vite w PS Store - swoją drogą gorąco POLECAM).

Jeżeli chodzi o dystrybucję gier. Dla mnie istnieją 3 źródła pozyskiwania tytułów:
1) Kupowanie pudełek na Allegro;
2) Kupowanie/wymiana pudełek na gametrade.pl. Na PS4 dokonałem już około 10 wymian wersji pudełkowych i to naprawdę świetnie działa. Trzeba tylko dogadywać się z poważnymi ludźmi, którzy w profilu mają pozytywne komentarze. Do tej pory nikt mnie nie oszukał. Chciałbym sobie zrobić małą kolekcję pudełek na Vitę bo tych najlepszych gier jest dosłownie garstka. Obecnie jednak średnio u mnie z kasą i niewykluczone, że będę się bawił w wymianę w celu zaoszczędzenia pieniędzy. Zakupiłem Vite z trzema pudełkami: Killzone Najemnik, Uncharted Złota Otchłań i Assassin's Creed III Liberation. Wydaje mi się, że dam radę to wymienić za interesujące mnie Rayman Origins, Rayman Legends, czy Soul Sacrifice. Ja często platynuję gry co jest bardzo czasochłonne. Po maratonie z danym tytułem mam go serdecznie dosyć i nie mam skrupułów żeby się go pozbyć. A wymiana pudełek oznacza na dobrą sprawę grę w wersje pudełkowe w cenie znaczków. A pozyskane w ten sposób pudełko później ponownie możesz wymienić…
3) Polskie PS Store - oferty cyfrowe są mega atrakcyjne cenowo. Oczywiście na promocjach, które pojawiają się regularnie. Problem jest jednak taki, że Vita ma te przeklęte, bardzo drogie karty pamięci. W tej chwili mam jedną kartę 8 GB i jeżeli gram na pudełku to jest to wystarczająca pamięć. Kiedy jednak nastąpi zakup 2 gierek cyfrowych uzupełnionych aktualizacjami, to zapewne będzie lipa ze stanem pamięci… Możliwe, że sobie dokupię drugie 8 GB.

Innych źródeł nie uznaję. Nie pierdzielę się ze ściąganiem gier z zagranicy, kombinowaniem z kontami i przeliczaniem kursów walut.

Amatorskie gry na Vite? Nic nie wiem na ten temat, ale nawet jeżeli istnieje taka scena to daj sobie z tym spokój - nie ma opcji żebyś znalazł coś ciekawego. Skup się bardziej na poszukiwaniu oficjalnych gier indie na Vite. Ja sam już się tym interesuję, bo tytuł na który nie chcę nawet spojrzeć na dużej konsoli na Vicie może być interesujący. Mam tu na myśli gry z serii LEGO, Spelunky, Child of Light, Rime itp.

P.S. Fajno, że mam z kim popisać o Vicie... Smile Niby martwy sprzęt, ale ja będę miał w co grać. Obecnie jestem zajarany tą konsolą i wolę grać w Killzone Najemnika niż w Wiedźmina 3 na PS4.


RE: God of War : Chains of Olympus - grafika. - FPS21311 - 18-04-2018

Z tego co wiem, to jest chyba demo Chains of Olympus, więc możesz sam ocenić.

Dzięki za propozycje, tak a propos tych gier lego, to już pewnie nic z tej serii nowego nie wyjdzie - no ale, mogę się mylić. xp

Co do tych amatorskich produkcji.... to masz chyba rację, szkoda tylko, że jest tak mało trójwymiarowych horrorów na ten system.
Jestem w trakcie oglądania wszystkich części Pił, i fajnie by było, móc zagrać w coś podobnego - podobno DYING: Reborn właśnie taki jest, co sądzisz o tym tytule?


RE: God of War : Chains of Olympus - grafika. - tomx1989 - 18-04-2018

[Obrazek: y0sat9F.png]
Tak wygląda u mnie różnica między PSP, a PSVita, przy czym z PSP screenshot zrobiony z kabla component i graber, a na Vicie wbudowaną opcją (Start + PS). Różnica to tylko ostrość, tekstury są te same, bo gry są te same, po to Vita ma wbudowany emulator żeby łatwo odpalać gry z PSP. W Ghost of Sparta grafika jest jeszcze lepsza, bo używa pełnej mocy PSP.


RE: God of War : Chains of Olympus - grafika. - FPS21311 - 18-04-2018

Jak Ci się udało zrobić zrzut? :O
Mi pisze, że się nie da.... chyba, że można tylko w menu.

No ale co jest z tą gębą ze scenki przerywnikowej, też wygląda to tak, jakby tekstura była inna... xD

Sprawdziłem, nie da się... więc nie wiem, o co chodzi - i robię wszystko poprawnie, bo dostaję komunikat o tym, że nie można zrobić zrzutu.

Pogrzebałem w opcjach z myślą, że może tam coś trzeba ustawić.
Nooo na to wygląda, że można ustawić małe bajerki typu filtrowanie dwuliniowe, czy przestrzeń barw. xD
Wiele to nie robi, chodź idzie dostrzec różnicę - zwłaszcza wtedy, jak postać się porusza.
https://zapodaj.net/6acc4f13f613c.jpg.html <--- zdjęcie menu.

No ale wiem, co widzę i widzę zupełnie inną twarz na vicie, niż na tym materiale z PSP - przecież widać, że rozdzielczość aż tak bardzo się nie różni.

Jak będę teraz grał w Boga wojny, to chyba z telefonem z boku, by jak wejdzie scenka przerywnikowa, to nagrać filmik. XD


RE: God of War : Chains of Olympus - grafika. - tomx1989 - 19-04-2018

U mnie działa normalnie Start + PS do robienia screenshotów. W tej cutscence obie wersje wyglądają identycznie.
[Obrazek: 2YsTYsD.jpg]
Ale porównując to do tego foto i filmu, widać że model i oświetlenie zmieniły się w finalnej wersji gry.


RE: God of War : Chains of Olympus - grafika. - FPS21311 - 19-04-2018

Faktycznie, chylę zatem czoło przed programistami tej gry, że udało im się zrobić taką grafikę na urządzeniu trochę słabszym, od PS2.

Dziwne.... ja za cho.. rę nie mogę, nie wiem dlaczego. Sad