PlayStation Forum - PS5, PS4, PS3, PS2, PSone, PSP, PS Vita Forum
Open PS2 Loader – Instalujemy grafiki dla gier na PS1 - Wersja do druku

+- PlayStation Forum - PS5, PS4, PS3, PS2, PSone, PSP, PS Vita Forum (https://playstationforum.pl)
+-- Dział: PlayStation 2 (PS2) - Sprawy techniczne (https://playstationforum.pl/forum-playstation-2-ps2-sprawy-techniczne)
+--- Dział: Tutoriale (https://playstationforum.pl/forum-tutoriale)
+--- Wątek: Open PS2 Loader – Instalujemy grafiki dla gier na PS1 (/thread-open-ps2-loader-%E2%80%93-instalujemy-grafiki-dla-gier-na-ps1)



Open PS2 Loader – Instalujemy grafiki dla gier na PS1 - Yohokaru - 25-03-2017

UPDATE: Najnowsza wersja OPL Manager, to jest V18, automatycznie wykrywa pliki *ELF uruchamiające gry na PS1. Oznacza to, że procedura dodawania informacji o grze do pliku CFG, a także dodawanie okładek i tła dla gry może odbywać się bez potrzeby używania pliku DEMO_000.00.0 A.iso_BAK oraz POPStarter_ELFs.rmscr

Wprowadzenie:

No dobrze, udało nam się uruchomić pierwsze gry na PS1, ogarnęliśmy burdel z grafikami dzięki OPL Manager. Łatwo jednak zauważyć, że naszym grom na PS1 także przydałoby się więcej kolorów na stronie głównej, dlatego dzięki temu tutorialowi nauczymy się zgrabnie instalować grafiki dla gier na PS1, załadowanych za pomocą POPSTARTER w Open PS2 Loader.

Co będzie nam potrzebne?

- Gotowa instalacja serweru Open PS2 Loader wraz z dodatkiem POPSTARTER (poradniki - TUTAJ, TUTAJ, TUTAJ)
- program Rename Master - TUTAJ
- OPL Manager - TUTAJ
- plik POPStarter_ELFs.rmscr - TUTAJ
- plik DEMO_000.00.0 A.iso_BAK - TUTAJ

Instrukcja

1. Pobieramy plik DEMO_000.00.0 A.iso_BAK i umieszczamy go w lokalizacji smb:/CD. Jest to obraz – atrapa, który nie będzie widoczny w Open PS2 Loader, ale w OPL Manager już tak, dzięki czemu będziemy mogli szybko zmieniać rozmiary swoich grafik na PS1.
2. Ściągamy, korzystając najlepiej z Google Grafika, żądane obrazki dla gry na PS1, dokładnie tak samo jak do gry na PS2 i umieszczamy je w jednym folderze.
3. Uruchamiamy OPL Manager, zaznaczamy naszą atrapę oraz klikamy Manage ARTs. Wgrywamy do programu naszą okładkę, screeny i tło.
4. Tworzymy stronę INFO w Edit CFG, tak samo jak dla gier na PS2. Można się posłużyć serwisem GameFAQs. Zapisujemy zmiany.
5. Instalujemy program Rename Master, a plik POPStarter_ELFs.rmscr umieszczamy w folderze, w którym zainstalowaliśmy program. Jest to rodzaj gotowej instrukcji dla programu.

[Obrazek: 8roHxhI.jpg]

6. Uruchamiamy program. W lewym górnym rogu zmieniamy default.rmscr na naszą instrukcję. Klikamy na podkreślone miejsce w Find and Replace DEMO_000.00 with XX.name.ELF i wpisujemy nazwę naszego pliku, na przykład SB.Crash Bandicoot.ELF

[Obrazek: S1AsNYV.jpg]

7. Po prawej stronie, na drzewku folderów wchodzimy do smb:/CFG. Program automatycznie znajduje plik konfiguracyjny dla naszej atrapy. Klikamy Rename.
8. W drzewku przechodzimy do folderu smb:/ART i ponownie klikamy Rename.

[Obrazek: shJLTDL.jpg]

Jeżeli wszystko wykonaliśmy prawidłowo, przy następnym uruchomieniu Open PS2 Loader, nasza gra na PS1 będzie okraszona wszystkimi potrzebnymi grafikami oraz stroną INFO. Procedurę można oczywiście powtarzać.