PlayStation Forum - PS5, PS4, PS3, PS2, PSone, PSP, PS Vita Forum
Sega Rally Championship - Wersja do druku

+- PlayStation Forum - PS5, PS4, PS3, PS2, PSone, PSP, PS Vita Forum (https://playstationforum.pl)
+-- Dział: PlayStation 2 (PS2) - Gry (https://playstationforum.pl/forum-playstation-2-ps2-gry)
+--- Dział: Recenzje gier PS2 (https://playstationforum.pl/forum-recenzje-gier-ps2)
+--- Wątek: Sega Rally Championship (/thread-sega-rally-championship)

Strony: 1 2


Sega Rally Championship - Yohokaru - 08-05-2012

[Obrazek: Sega_Rally_Championship_95.jpg]

Tytuł gry: Sega Rally Championship

Wydawca: SEGA

Gatunek: Wyścigi/Rajdy/Arcade

Rok wydania: 2006 (Pierwotnie 1995)


Zawsze, czy to sam, czy to ze znajomymi, jak byliśmy w Przyjezierzu, musieliśmy wstąpić do pobliskiego „salonu gier”. Miejsce to przepełnione było wieloma automatami do gier, takich jak Cyber Cycles, czy Metal Slug, na wszystkich Tekkenach kończąc. Jednak wśród tych wielu maszyn był automat, który szczególnie przykuł moją uwagę. Grą, która została umieszczona na nim była oczywiście Sega Rally Championship. Zasiadłem do kierownicy, wrzuciłem żeton, a w zamian gra dostarczyła mi wielu wrażeń, w trakcie intensywnej jazdy Toyotą Celicą. Te nerwy, spowodowane coraz mniejszą liczbą sekund na zegarze oraz jak najszybsze pokonywanie zakrętów udzieliły mi się w rozgrywce i niestety nie udało się ukończyć drugiej trasy. Dzisiaj także możemy zagrać w Sega Rally, nie wychodząc z domu i nie płacąc żadnych pieniędzy. Wszystko to zawdzięczamy Japończykom, którzy przy okazji premiery Sega Rally 2006 w Japonii, sprawili mały prezent graczom w postaci bonusowego dysku CD z perfekcyjnym arcade portem Sega Rally Championship.

W grze mamy do wyboru dwa tryby rozgrywki. Pierwszy z nich to tytułowy Championship. Polega on na przejechaniu każdej z trzech tras udostępnionych w grze, zanim upłynie czas na zegarze. W każdej trasie na określonych miejscach, mamy postawione punkty kontrolne, po których przejechaniu dostajemy trochę czasu do licznika. Po zakończeniu każdej rundy zachowywana jest pozostała nam liczba czasu i gra dodaje ją do ustalonego wcześniej czasu na następny odcinek. Podczas jazdy także walczymy o miejsce na końcu trzeciej trasy. Przeciwników do pokonania jest czternastu, aczkolwiek wyprzedzanie ich nie jest takie trudne, powiedziałbym, że pozostałym kierowcom jest obojętne to, czy ich wyprzedzimy, czy nie. Zapewne każdy podczas rozgrywki bardziej będzie się skupiał na tym, aby dojechać z punktu do punktu, ale wiedzmy, że mamy taką możliwość. W dodatku jeżeli uda nam się dojechać do końca gry na pierwszym miejscu, wtedy dostaniemy możliwość przejazdu na czwartej, bonusowej trasie nad jeziorem. Nie jest to trudne zważywszy na bardzo słabe AI kierowców sterowanych przez konsolę. Drugim trybem jest natomiast Practise. Tutaj możemy podszkolić się w jednej z trzech tras przygotowanych przez developerów, podczas wyścigu z jednym przeciwnikiem. Tutaj już, w porównaniu z trybem mistrzostw, trasę podzielono na okrążenia w zależności od długości, aby wyrównać czas pojedynczej gry w stosunku do pierwszego trybu. Dostępne mamy dwa pojazdy, którymi są Toyota Celica i Lancia Integrale. Wbrew pozorom obydwoma pojazdami jeździ się tak samo i to tylko kwestia gustu, jakim autem będziemy podejmować wyzwanie w Sega Rally.

No i właśnie, jak to wszystko przekłada się na gameplay? Ano bardzo dobrze, bynajmniej jak dla mnie. Auta prowadzi się stricte arcadowo, co nie znaczy, że trzeba rozbijać się o każdą bandę. Gra niesie ze sobą świetne drifty na szutrowych odcinkach, a o ilości pozostałego czasu na końcu odcinka decyduje kilka zakrętów w całej grze, grunt to zahamować i wyjść na drifcie z tych odcinków, niekoniecznie pakując się na bandy. Jazda jest bardzo przyjemna na konsoli, a co dopiero na automacie z grą, kiedy to mamy przed sobą kierownicę i dwa pedały pod spodem. W dodatku, to o czym wspomniałem wcześniej, czyli czynnik arcade, który stresuje nas w obawie o przedwczesne zakończenie rozgrywki. Gra na konsoli oddaje rzeczywisty klimat gry automatowej, gdyż jest bardzo trudna. Dopiero podczas piętnastego przejazdu udało mi się dojechać do mety po trzeciej trasie, gdzie zawsze stawałem gdzieś trzy zakręty dalej. I tak dojechałem z sekundą na licznikuWink. To tylko pokazuje jak ta gra bardzo wciąga gracza. Syndrom „jeszcze jeden raz” się tutaj bardzo udziela. Nawet przed automatem nie zastanawialibyście się czy wrzucić kolejny żeton, czy wydać kolejną złotówkę, bo gra naprawdę jest tego warta.

W kontekście oprawy A/V chciałbym się tutaj skupić raczej na konwersji tytułu z automatu, aniżeli samej ocenie grafiki i dźwięku, gdyż wiadomo, to się troszkę nam zestarzało. Mamy tutaj do czynienia z perfekcyjną konwersją gry. Sam się spodziewałem bardziej 30 FPS, które ujrzałem w słabszej wersji PC tej gry z 1997 roku, a tu bardzo miła niespodzianka, pełne 60 klatek na sekundę. Grafika w grze w ogóle nie przeszkadza jak na 1995 rok, mamy świetne tekstury samochodów, generujące się tło, oraz różne dodatki, chociażby lecący nad samochodem samolot pod koniec pierwszej trasy. Mnie osobiście bardzo to zachwyciło, bo jakby powróciłem do czasów, kiedy to grywałem w ten tytuł na automacie. To samo dotyczy dźwięku. Muzyczka leci sobie jaka leci, samochody brzmią odpowiednio, a pilot w swojej roli spisuje się perfekcyjnie. Sega słynie z dziwnych dźwięków „Game Over” i także tu jest to… bardzo zdumiewający dźwięk radości (chyba takiej, że w automat zostanie wrzucona kolejna złotówka;P).

Sega Rally Championship jest idealnym tytułem, jeśli szukacie odskoczni od bardziej poważnych produkcji. Potrafi przykuć gracza na dłużej do konsoli, w celu osiągnięcia celu, jakim jest ukończenie wszystkich odcinków w trybie mistrzostw. W dodatku możemy się pościgać z komputerem na trzech świetnie zaprojektowanych trasach. Ktoś by powiedział, że to za mało… Najpierw niech usiądzie do gry, a potem może stwierdzać takie rzeczy. Dla mnie osobiście trening przed spotkaniem z automatem, dla was możliwość zapoznania się z kawałem klasyki gier video, ponieważ nic to nie kosztuje, a naprawdę warto moi drodzy.


PLUSY:

- perfekcyjny port gry

- ogromna grywalność

- typowa trudność, jak na grę Arcade w porównaniu do wersji PC

- od strony wizualnej nie postarzała się tak bardzo

MINUSY:

- zdecydowanie BRAK


Grafika: 6/10

Dźwięk: 7/10

Grywalność: 10/10

Ocena: 8+/10






RE: Sega Rally Championship - Draco - 08-05-2012

Pierwszy raz z Sega Rally zetknąłem się na konsoli Sega Saturn, nie było mi dane zagrać tą grę na automacie. W przeciwieństwie do opisywanej przez Ciebie gry, na Saturnie trudniej jest dojechać do mety na 1 miejscu niż zaliczać kolejne checkpointy. Osobiście nigdy nie udało mi się odblokować dodatkowej trasy podczas gdy za każdym razem kończę mistrzostwa. Gra rzeczywiście jest klasyką samą w sobie, na pierwszy rzut oka niewiele w niej zawartości jednak gameplay naprawdę potrafi wciągnąć.


RE: Sega Rally Championship - Yohokaru - 08-05-2012

(08-05-2012, 20:48)Draco napisał(a): Pierwszy raz z Sega Rally zetknąłem się na konsoli Sega Saturn, nie było mi dane zagrać tą grę na automacie. W przeciwieństwie do opisywanej przez Ciebie gry, na Saturnie trudniej jest dojechać do mety na 1 miejscu niż zaliczać kolejne checkpointy. Osobiście nigdy nie udało mi się odblokować dodatkowej trasy podczas gdy za każdym razem kończę mistrzostwa. Gra rzeczywiście jest klasyką samą w sobie, na pierwszy rzut oka niewiele w niej zawartości jednak gameplay naprawdę potrafi wciągnąć.

No tak, wersja z PC jest konwersją z Saturna, więc ta zapewne posiada kilka dodatkowych opcji jak drobny tuning pojazdów, czy Time Attack, ale należy pamiętać, że niezależnie czy to wersja Arcade, czy dostosowana pod konsole, daje ogromny fun z jazdy i pokonywania tych trzech OS-ów.


RE: Sega Rally Championship - mattek - 09-05-2012

Powiem tyle, że pierwszy raz grałem w nią na automacie. Wersja na SEGA Model2 posiada najładniejszą grafikę. Nieznacznie jednak ma Wink


RE: Sega Rally Championship - Yohokaru - 22-07-2012

Cytat:Wersja na SEGA Model2 posiada najładniejszą grafikę.

Ponieważ wersja z SEGA Model 2 została później przeniesiona na Dreamcasta, dokładnie w 1998 roku. Grałem w nią także na automacie, jednak nie jestem w stanie powiedzieć, czy ma jakieś dodatkowe trasy, gdyż najzwyczajniej jej nie ukończyłem Wink. Jednak jej zdecydowanym plusem są nowe pojazdy pokroju Subaru Imprezy czy Toyoty Corolli. Z chęcią bym przyjrzał się się głównej odsłonie na PS2, czyli SEGA Rally 2006, jestem ciekaw, jak ona się prezentuje Smile


RE: Sega Rally Championship - mattek - 23-07-2012

Serio ? Czy przypadkiem na makarona nie wyszedł tylko Sega Rally 2 ? Bo ja mam na myśli identyczną grę co w recenzji tyle, że na automaty. Na PS2 jest to właśnie konwert z automatu, gdzie ustawione jest na FreePlay. Sam w sumie teraz nie wiem. Wzbudziłeś u mnie dość intensywne myślenie i szukanie Tongue


RE: Sega Rally Championship - Draco - 23-07-2012

Makaron dostał tylko Sege Rally 2 właśnie na podstawie wersji z automatów. Sega Rally 2006 to pierwsza odsłona serii nie bazująca na wersji automatowej i zbudowana od podstaw z myślą o konsoli Playstation 2.


RE: Sega Rally Championship - Yohokaru - 23-07-2012

Ten łańcuch przedstawia się mniej więcej tak:

Wychodzi SEGA Rally na automaty. Gra odnosi sukces, dlatego zostaje później przeniesiona na Saturna. Z kolei z Saturna robią konwersję dla PC, co by zarobić trochę grosza. Rok 1998. Wychodzi SEGA Rally 2 na automaty. Po raz kolejny gra odnosi sukces, dlatego dostaje port na Dreamcasta. * lat później w Japonii powstaje SEGA Rally 2006, do której w ramach bonusu zostaje dodana automatowa konwersja oryginalnej SEGA Rally z 1995 roku.


RE: Sega Rally Championship - mattek - 23-07-2012

No właśnie! Mi od początku chodzi o SR1995, a nie dwójkę. Na DCka wyszło to tak samo jak w przyypadku Saturna.


RE: Sega Rally Championship - mcz6 - 18-05-2019

W jaki sposób zagrać w tą grę skoro wyszła tylko w Japoni?